donderdag 21 mei 2009

HV Baarle

Vandaag in Baarle een wedstrijd.
Een tekeningetje van de oefeningen (volgoefeningen kunnen iets anders geweest zijn):


Kai heeft vandaag super gewerkt op een moeilijk terrein voor Kai (uitlaatplaats voor honden uit de buurt en tussen de bomen).

Plaatske 9/15 (orange weg)
Plaatske was heel moeilijk voor Kai, in het bos tussen de bladeren, waar enkele spelers voordien hun honden hadden uitgelaten (tja zij wisten ook niet dat daar de wedstrijd ging zijn). En dan moesten ze nog voorbij een tafel lopen met de keurmeesters aan (bij zitvoor wilde hij een goedendag gaan zeggen, bijbevel nodig gehad). Volgoefening naar de plaats was rond een hek, aan dat hek had ik dus weer met Kai gestaan vantevoren en Kai heeft daar gerold. Bij het plaats zenden, ging Kai aan het hek liggen, dat was dan 3m en dat was voor mij voldoende. Ik weet dat Kai nog niet zover is om zijn plaats tussen de bladeren en urinegeurtjes (was juist die plek waar de speler naast mij zijn hond uitgelaten had voor de wedstrijd begon) te kunnen zoeken, dus liep hij naar de eerste beste plek waar wel zijn geur hong. Hier had ik dan ook nog een bijbevel omdat ik foei zei toen hij plaste en een 1M, ik had Kai niet op een goede plaats gelegd in het begin.

Vaste Vol 14/15
AW van het baasje.
Losse Volg 15/15
(zwarte weg op tekeningetje)
Vaste volg en losse volg ben ik heel tevreden van Kai want er was iets bij wat vroeger absoluut nooit gedaan zou hebben. Je moest hond aan de voet en dan naar rechts draaien, aan de boom afslaan en dan over een ijzeren luik van een kelder of zoiets, als je erover ging maakte dat heel veel lawaai. Kai is dus mooi blijven volgen, zou hij enkele maanden geleden niet gedaan hebben. Dan rond een hek. En daarna een sla-om tussen bomen. Losse volg was het omgekeerde van de vaste en ook los ging hij mooi mee over dat luik.

Onderbreking 15/20
Kai lag met zijn achterwerk nog binnen, maar dat was niet voldoende dus 1m te ver. Bij het oproepen in zitvoor stond 1 van zijn kameraadjes vlakbij en wilde hij weer een goedendag gaan zeggen, dus een lokt en geen zitvoor. Ook geen voet sinds ik zelf de weg versperde voor Kai, ik stond vlak naast de kegel waar hij aan de voet moest en hij kon er dus niet meer naast. Weer foutje van het baasje.

2min 10/10
De hond naast hem ging lopen en daagde zijn baasje uit, even dacht ik dat hij mee ging lopen, maar hij bleef mooi liggen.

Houdingen 9/10
Hond naast boom en dan aan tafel gaan zitten bij de keurmeesters. Bijbevel nodig om van lig naar zit te gaan, het word een gewoonte, maar dat is niet erg, zolang het dat maar is.

Apport 13/15
Apport was op een ander terrein er naast. Apport was gewoon rechtdoor zonder hekken. Zitvoor wilde hij precies wel doen, maar heb hem niet de kans gegeven omdat hij dan de apport nog dikwijls laat vallen, heb hem dus maar snel aangepakt. Dan ook nog een bijbevel want Kai week ietsje uit naar de draad, geef dan liever een bijbevel dan dat hij de appoprt niet komt brengen, al was het misschien niet nodig geweest. Eigenlijk weer foutje.

Totaal 82/100
Nu zelf ook nog wat minder fouten maken :-p

Geen opmerkingen: