vrijdag 3 oktober 2008

Plaatske oefenen

Morgen hebben we weer een wedstrijd gehoorzaamheid met Kai. De laatste groepstraining woensdag was Kai weer wat bang van de instructeur en is er van het plaatske niet zoveel van terecht gekomen. Dus vandaag nog eens naar de terreinen van de hondenschool getrokken om speels het plaatske te doen. Mijn moeder mee op het terrein en doen zoals de instructeurs/keurders :p Gelukkig reageert Kai op zo'n moment dan hetzelfde op mijn moeder als op eender welke instructeur/keurder, dus een beetje bang en kunnen we ook op ons eentje hierop oefenen en hem wat meer vertrouwen geven.
Met het plaatske vandaag een stapje terug gezet en terug snoepjes bij de leiband gelegd. De eerste poging verliep wat moeizaam, hij durfde niet goed voorbij mijn moeder. Bij de 2de poging bleek het snoepje toch te verleidelijk en is hij mooi naar zijn plaats gegaan, supergoed beloont. Ineens ook nog eens de onderbreking gedaan, mijn moeder weer in de rol van instructeur/keurder aan de zijkant. Kai komt op mooi tempo afgelopen, maar wijkt weer terug wat uit van mijn moeder weg. Maar toch op tijd gaan liggen, zijn speeltje boven gehaald en heel veel gespeeld. Ook hier heeft Kai nog wat problemen mee, niet zozeer de angst maar hij is soms nog wat snel om op tijd te kunnen onderbreken.
Dus morgen op naar zijn 4de wedstrijd, ik verwacht er niet veel van, vooral het plaatske en de onderbreking zal zoals gewoonlijk een 0 zijn. Maar ik doe vooral nu mee om hem te laten wennen aan vreemde terreinen. En Kai doet, ondanks zijn kleine angstjes, dit wel heel graag. Een omgeving met veel mensjes die hij om aandacht kan vragen en veel honden om mee spelen.

Geen opmerkingen: