zaterdag 4 oktober 2008

NHV Westerlo

Vandaag dus wedstrijdje gedaan in Westerlo.

Vast volgen 13/15 R 1/2
Los volgen 12/15 1/2 aw-1 aw-1
Plaatske 7/15 (BBI zv v) (BB1 3M)
2min 10/10
Onderbreking 0/20 L2 BBA 9M Stop zv v
Houdingen 7/10 BB2 1M
Apport 12/15 vertrek zv
61/100

Niet veel, maar ik ben content. :)
Vast volgen was ik wat in de war en duw Kai per ongeluk van mij weg dus 1/2 en een trek aan de leiband. Bij los volgen verkeerd vertrokken, moest in looppas vertrekken en ik merkte mijn fout te laat op. Dan ook nog eens de voet voor de kegel in plaats van ernaast. Losse volg was ook met een hindernis en daar is die halve meter van, Kai sprong te ver over de hindernis. Bij de vaste was er ook een hindernis en Kai heeft met beide hindernissen geen probleem gehad. Dus zijn angst voor toestellen is ook de goede weg aan het opgaan.
Het plaatske, hij vertrok naar zijn plaats, maar was ineens de kluts kwijt en wilde terug naar mij komen, ik roep liggen en hij gaat gelukkig op die plek liggen, dus toch nog 7 over. Dat is al beter dan de 0 vorige keer ;-)
De onderbreking dan. Weer veel te veel gesnuffeld en weer veel te snel af komen lopen.
Houdingen moesten we de hond onderaan de trap achterlaten in lig en dan op de ijzeren trap gaan staan, Kai werd bang van het gekraak van de trap en sprong weg en dan zette ik een stapje verder op de trap en weer hetzelfde. Eens ik boven stond heeft hij de staan en zit goed gedaan.
Bij de apport vertrekt hij normaal nooit meer op voorhand, maarja vandaag dus wel. Eens een keer niet laten vallen dus dat was wel goed dan.

Dus al bij al ben ik heel tevreden, zijn volgoefeningen beginnen heel goed te gaan, zijn plaatske begint ook al beter te lukken, nu de onderbreking nog . Als hij dan ook nog wat minder bang wordt en terug vertrouwen krijgt in instructeurs/keurders. En natuurlijk ik zelf ook nog wat minder fouten maken ;-)

Geen opmerkingen: