donderdag 2 oktober 2008

Hoge Mouw - Kasterlee

Vandaag eindelijk de hondenweide gevonden. Ik was al zo'n 3 dagen aan het zoeken en er dan maar een plan bijgenomen. Blijkbaar komen we er dikwijls naast tijdens de wandelingen op enkele meters afstand. Ik was ook de hele tijd aan het zoeken naar een grasweide, maar dit is zoveel beter dan een grasweide voor de hondjes.

Het poortje aan de voorkant:

De omheining:

De draad, niet zozeer geschikt voor heel kleine hondjes, Lotje kon er op sommige plekken ook door als ze echt begon te wringen. Maar Lotje kan dan ook door heel kleine gaatjes wringen zolang de hond niet kleiner is dan 20cm hoogte is er geen probleem (Lotje is 25cm).


In de hondenweide zelf, Kai had het enorm naar zijn zin. Leuk zoekspelletjes met hem gedaan, met het laatste zoekspelletje had ik hem laten wachten en zelf ergens achter een boom gaan zitten. Kai volgde helemaal mijn weg rond de bomen om mij zo te vinden. Een speurcursus zou Kai zeker nog zien zitten, spijtig genoeg zijn de mogelijkheden nogal beperkt hier in de streek.




Een tafel en Lotje denkt al direct aan agility :p

Aan de lijn in losloopweide, tja als haar oortjes niet werken:


Nog wat overzichtjes van de weide:



Hier komen we zeker terug. Een heel leuk plekje voor honden die niet los kunnen of mogen. De honden merken ook niet dat ze in een omheinde omgeving zitten, wat soms met grasvelden wel het geval is, toch zeker als ze gewoon zijn van op een hondenschool te komen. Zowel Lotje als Kai hadden het er enorm naar hun zin.

Geen opmerkingen: