zaterdag 1 augustus 2009

Moldernete

Vast Volgen 14/15
Voor een boom beginnen op het gras dan onder een agilitybrug door naar de stenen tegels, moest je dan wat bukken. Dan rond een ton, achtvorm rond 2 ander tonnen, sla-om tussen 2 toestellen hoek maken dan looppas tot aan de rand, gewone pas en hond op het gras geleider op de stenen. Aan een geel vierkant dingetje naar rechts, langs hekken naar links langs hekken en dan nog eens naar links en juist voor de rand met het gras voet. Het viel op zich mee, leek moeilijker dan het was. Kai was enkel de voet kwijt.
Los volgen 14/15
Aan bandje beginnen, links rond de band en dan sla-ommen tussen kegels, dan ergens 2 keer een buitenkant. Niet zo moeilijk. 1 halve meter.
Plaatske 0/15
Beginnen aan een bobijn, langs een boom en rond de laatste boom hond binnenkant, dan naar een plekje waar veel vers gemaaid gras lag en vlak naast een beek en hoog gras, daar was de plaats. Dan moest de geleider naar de bobijn gaan en op de bobijn gaan zitten. Kai kwam mooi in zitvoor, zat schuin maar herstelde zichzelf (die zouden we nog gehad hebben), maar dan zeg ik voet en Kai is de kluts kwijt, gaat dan aan mijn rechterkant wat schuin zitten met de snuit naar mij. Toen wist ik het al dat hij het niet ging doen, ik zeg nog plaats maar hij weet het niet meer. Ik vond het echt wel zielig voor hem, hij liep wat gedrukt en ging dan maar ergens liggen om baasje tevreden te maken, ik ben hem dan maar gaan helpen.
2 min 8/10
Je moest achter de hond gaan staan en dat is echt een probleem voor Kai. Ik mag uit het zicht gaan dan blijft hij mooi liggen maar achter hem staan en hij weten dat ik daar sta, dan draait hij altijd om om mij te kunnen zien. Dus een houding en hij ging in het begin niet direct liggen, een bijbevel.
Onderbreking 18/20
H 1m
Houdingen 10/10
Gewoon op gras tussen een band en een kegel, af, zit en sta.
Apport 13/15
Niet echt simpel voor debutanten vond ik. Er stonden 3 grote blauwe tonnen rechtop en dan nog eens enkele daarnaast om een U te vormen. De hond zag dus niet waar zijn apport terechtkwam en je zag dus zelf ook niet ofdat je hond de apport vasthad. Kai bleef wat lang hangen achter de tonnen en heb dan maar een bijbevel gegeven, wat eigenlijk niet nodig was vertelden ze mij nadien. En dan de zit kwijt, maar dat is zo goed als altijd.

77/100
Ik heb nadien dat plaatske nog eens 2 keer gedaan en niets, hij snapt het totaal niet als ik daar zo zit. Dan nog een derde keer gedaan terwijl ik gewoon rechtstond en toen ging het vanzelf. Weten we weer waar we op moeten oefenen ;-)

Geen opmerkingen: