zondag 24 januari 2010

't Kruierke

Vaste volg
Vertrekken in looppas, dan acht vormpje, over cavaletti en sla-om, buitenkant kegel en voet.
15/15

Los volgen
Een aantal paaltjes en cavalettis sla-ommen dan een rechtsom, rond een bandje, looppas rond bandje en voet aan een ton.
15/15

Plaatske
Gewoon tussen 2 banden, maar een meterje daarvan af lag een stuk plastic, waar veel honden gingen bijliggen in plaats van bij hun leiband. Je moest zelf tegen de band aan je rechterkant gaan staan. Sinds ik Kai pas naast heb geleerd (langs linkerkant aan de voet komen), heb ik dat nu voor de eerste keer gebruikt en met succes.
14/15 schuine zitvoor

2 min
Veel schrik hiervoor, Kai stond voor de eerste keer naast zijn wedstrijdmaatje en hij kan zich zeer moeilijk beheersen dan, je zag dat hij het moeilijk had, maar hij bleef liggen.
10/10

Onderbreking
Een redelijk lange onderbreking, bij de zitvoor moest je zelf met de hielen tegen een band gaan staan.
18/20 1mtv en voet was hij in de war omdat hij een voet wilde doen (rond mij gaan) maar ik zei naast (langs de linkerkant draaien), naast is dus nog iets nieuws voor hem, dus ik verwacht ook wel dat hij daarop nog fouten maakt.

Houdingen
Hond achter gordijn in lig en dan zelf er een paar meter voor en dan staan en zit.
8/10 2BB nodig om hem in zit te krijgen, al was het volgens de keurmeester mijn schuld omdat ik de eerste 2 bevelen niet duidelijk genoeg zei :-p

Apport
Gewoon in driehoek van hekken.
14/15 lv Kai herpakte zijn apport

94/100

Geen opmerkingen: