zaterdag 20 september 2008

Wedstrijd HS Snuffel

Vandaag wedstrijd op de thuisbasis, wat dus betekent extra zenuwen. Ook eerste keer een wedstrijd met het nieuw programma.

Volgen a/d leiband 13/15
Volgen in vrijheid 9/15
2min down 10/10
Onderbreking 0/20
Houdingen 8/10
Terugsturen plaats 0/15
Apporteren 13/15
Algemene houding -3
Totaal 50/100

Onderbreking 0
Plaatske 0
De rest viel nog goed mee. Ik heb zelf toch ook wel een paar fouten gemaakt die hebben bijgedragen tot die nullen denk ik. Bij de onderbreking vertraagde hij wel toen ik lig zei (kwam ook weer af gelijk een raket), maar hij bleef nog stilletjes doorgaan. Ik heb toen geen 2de keer lig gezegd en hij bleef stil staan op 9m te ver. En dan uiteindelijk is hij terug vertrokken. Had ik nu maar een 2de keer geroepen é
En dan bij het plaatske iets zeer belangrijk vergeten te zeggen. Ik leg de leiband neer en ik vergeet gewoon te zeggen van 'hier is uw plaats'. Ik zeg dan nadien lig. Kai wist niet goed met welke oefening hij bezig was en vond niet beter dan recht voor mijn neus een plasje te doen. De afstand was ook nog wel wat ver voor hem, maar normaal gaat het dan toch nog beter. De losse volg had hij 9/15. Er stonden wat bekenden achter de hekken vlak aan het begin van de losse volg, had hij natuurlijk weer gezien. Hij bleef ook heel veel achter, gebeurt de laatste tijd nogal veel bij de losse volg, nu dat er toestellen bijkomen bij de training.
Vaste volg had hij 13/15, een wacht (ik weet niet waar) en een voet, hij ging niet helemaal zitten, voet was half op een composthoop, zal hij te vuil gevonden hebben om zijn achterwerk in te planten :p
Houdingen heel goed, 1m en een bijbevel omdat hij bij de staan direct terug ging zitten. Bij de houdingen moest de hond in een hoepel en dan de geleider achter een stapel banden gaan zitten. Er waren veel honden die naar het baasje kwamen omdat ze op de grond zaten, had ik ook wel wat schrik voor met Kai maar dat deed hij heel goed.
2 min liggen 10/10, al had ik ook daar wel wat schrik voor, want we moesten al lopend weggaan van de hond, wat soms voor Kai nog moeilijk is.
Apport heel goed weer, mooi gaan halen in de driehoek van hekken en dan een laatvallen en de zitvoor, maar dat is iets wat gewoon is voor Kai. Dus 13/15.

Het uiteindelijk resultaat niet echt goed, maar wat het belangrijkste is voor Kai. Hij is bij geen 1 oefening bang geweest van de keurders Ik denk dat we op dat vlak toch de goede weg op zijn. Snuffelen dat was vandaag weer ook wat een probleem, pas gemaaid gras en allemaal nieuwe honden die hij niet kent :p

Al bij al heb ik weer veel bijgeleerd, nu maar hopen dat ik er iets van onthoud voor de volgende wedstrijd ;) Ik vind wel dat Kai het goed gedaan heeft, vooral omdat hij nog altijd met een oorontsteking zit aan beide oren. Kai heeft plezier gehad en dat is het belangrijkste en weer op naar de volgende :)

Geen opmerkingen: